La Fundació PIMEC va aconseguir que 117 persones obtinguessin una segona oportunitat al 2023

El programa emppersona, un dels que gestiona la Fundació, que té com a missió l’acompanyament de persones empresàries i autònomes i col·lectius que tenen dificultats, va donar servei a 349 persones l’any passat

Emppersona computa més de 2.000 persones que han estat ajudades des de la seva creació a l’any 2010

Barcelona, 14 de febrer de 2024. La Fundació PIMEC continua avançant en la seva tasca de suport a les persones empresàries i autònomes i col·lectius que tenen dificultats de tot Catalunya, sòcies i no sòcies de PIMEC, mitjançant el programa emppersona.

En total, durant el 2023, s’han acompanyat a 349 persones, de les quals 231 han estat noves incorporacions al emppersona i 118 derivades de l’any anterior. El programa, un dels que gestiona la Fundació PIMEC i que es complementa amb la proposta Incorpora de Fundació “la Caixa”, computa més de 2.000 persones que han estat ajudades des de la seva creació a l’any 2010.

A més, de les 222 persones que han acabat el programa al 2023, el 53% (117 persones) van aconseguir una segona oportunitat i d’aquestes un 58% ha iniciat un nou negoci relacionat amb els serveis professionals, el comerç i les activitats artístiques, majoritàriament; un 24% s’ha recol·locat al mercat de treball; i un 18%  ha rebut acompanyament en el reflotament o tancament ordenat, amb concurs sense massa, si és el cas.

Durant els tres primers anys de vida d’una activitat o reflotament empresarial, s’ofereix des de la Fundació PIMEC un acompanyament professional i empresarial, amb un mentoratge i un seguiment, a més de recursos en pro de la continuació i no tancament de les empreses. I com a valor afegit es fa un suport emocional a les persones per empoderar-les amb l’objectiu d’aconseguir una segona oportunitat.

Pel que fa al perfil de les persones participants en el programa emppersona, des del seu inici, trobem que un 46% són dones i un 54% són homes; el 57% té més de 45 anys; en referència al nivell d’estudis més representatius, un 48% té formació universitària i un 38% estudis de secundària; i un 56% està a l’atur i d’aquest percentatge de persones només un 39% té dret a rebre alguna ajuda monetària.

Emppersona també és un punt d’informació per a les persones, sòcies o no sòcies de PIMEC, en situació d’insolvència econòmica i social i que són susceptibles d’iniciar un procediment jurídic de segona oportunitat.